جشنواره کلمپه کرمان برگزار می‌شود

جشنواره کلمپه کرمان با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و اتحادیه قنادان کرمان در آبان‌ماه سال‌جاری برگزار می‌شود.

به گزارش میراث آریا، سیدمرتضی حسینی مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ در نشستی که به‌منظور رونمایی از پوستر جشنواره «کلمپه کرمان» برگزار شد، با تاکید بر اینکه باید داشته‌های خود را بشناسیم و آنها را حفظ و معرفی کنیم، بیان کرد: ما به‌عنوان یک کرمانی در سنت و تاریخ کرمان غرق هستیم و شاید به همین دلیل قدر داشته‌های خود را به‌درستی نمی‌دانیم.

او افزود: خاستگاه صنایع‌دستی، خوراک و شیرینی‌های سنتی و همه داشته‌های ما، جغرافیا و اقلیم کرمان است و این صنایع‌دستی بیرون از این جغرافیای فرهنگی، یعنی کرمان، ماهیت اصیل خود را نخواهد داشت.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان تصریح کرد: باعث افتخار ماست که قدمی برای فرهنگ کرمان برداریم و امیدوارم در کنار هم بتوانیم بخش کوچکی از میراث کهن کرمان را معرفی کنیم.

برگزاری نمایشگاه مُهرهای قدیمی و نقش‌دار کلمپه

حمید رنجبر رئیس اتحادیه صنف قنادان و شیرینی‌فروشان کرمان هم در این نشست گفت: در جشنواره «کلمپه کرمان»، مراحل پخت سنتی «کلمپه» و همچنین مراحل تولید دستگاهی آن در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته و همان‌جا پخته و عرضه می‌شود.

او با اشاره به برگزاری نمایشگاه مُهرهای نقش‌دار کلمپه از قدیم تا امروز در کنار این جشنواره، افزود: در این جشنواره همچنین بسته‌های آموزشی در زمینه اصول بسته‌بندی، استاندارد، بهداشت و کیفیت برای تولیدکنندگان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403070200128
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha